
04 Dec ACUM PENTRU INCLUZIUNEA SOCIALA IN SANPETRU DE CAMPIE
Vin sărbătorile și odată cu ele vin și veștile cele bune.
Comuna Sânpetru de Câmpie a câștigat și va implementa un nou proiect, în beneficiul unei categorii largi de populație.
ACUM PENTRU INCLUZIUNEA SOCIALA IN SANPETRU DE CAMPIE in cadrul programului: “Dezvoltare locală, combaterea sărăciei și creșterea incluziunii romilor” finanţat prin Granturile SEE şi Norvegiene 2014-2021 este proiectul care se va implementa începând cu noul an, cu o valoare maxmă a grantului de aproape 3,7 milioane de euro.
Din grupurile țintă principale pot face parte persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, cu precădere:
• Persoane vârstnice;
• Copii afectați de migrația părinților („copii singuri acasă”) și copii remigrați;
• Persoane cu dizabilități, inclusiv copii cu dizabilități și cu cerințe educaționale speciale (CES);
• Persoane care sunt/ au fost victime ale abuzului și violenței domestice și/ sau a violenței bazate pe gen;
• Persoane cu boli grave, în fază terminală;
• Familii vulnerabile2 sau care includ persoane vulnerabile de genul:
o Copii cu vârste cuprinse între 0-14 ani;
o Tineri cu vârste cuprinse între 15-24 ani, inclusiv tineri care nu urmează nici un program educațional sau de formare profesională (tineri NEETs)
o Șomeri și persoane inactive;
o Persoane de etnie romă etc.
Principalele activități ce vor fi derulate în cadrul proiectului:
1. Activități specifice domeniului educație
• Servicii complexe pentru copii rămași singuri și/ sau copii remigrați și pentru familiile/ tutorii/ reprezentanții legali ai acestora;
• Măsuri și activități de suport pentru integrarea copiilor cu dizabilități, inclusiv a celor cu CES, în învățământul de masă;
• Măsuri și servicii de educație antepreșcolară, preșcolară destinată copiilor, respectiv servicii de educație parentală destinată părinților/ tutorilor/ reprezentanților legali ai acestora;
• Investiții în accesibilizarea fizică și informațională a instituțiilor de învățământ;
• Dezvoltarea unor metode inovative de intervenție și promovarea unor modele de bune practici, inclusiv prin folosirea tehnologiei informației și a comunicării tehnici în lucrul cu copii, adolescenți și tineri, care tratează problemele specifice vârstei (cum ar fi fenomenul violenței, hărțuirii în mediul școlar, discriminarea, lipsa educației sexuale adecvate, dependențe – inclusiv dependența de telefon/ tabletă/ gadget-uri prin acțiuni care să promoveze activități în aer liber, activități în grup, respectul față de natură, lipsa abilităților de viață independentă, cetățenie digitală etc.).